Prof. Dr. Mahmud Es’ad Coşan Rh.A

Peki bir adam zâlimse, bir adam günahkârsa, bir adam ayyaşsa, sarhoşsa, kötü huyluysa, fenaysa, kavgacıysa.. vs..

hani hatırınıza gelebilen kötü şeyleri sıralayın aklınızda… Ama müslüman da, iyi eğitim görmemiş, huyları kötü, etrafına zararlı oluyor. “Peki ben buna nasıl fayda sağlayabilirim? İteyim kenara, atayım, sileyim defterden, bununla hiç konuşmayayım, ilgilenmeyeyim!” denilebilir.

Ama İslâm böyle demiyor. Onunla yine ilgilenecek müslüman. Onun zulmünü engellemeye çalışmak da bir yardımdır. Bir adam günah işliyor; onun günah işlemesini engellemek de ona yardımdır. Çünkü günaha girmeyecek. Bir adam zulüm yapıyor, zulmünü engellemek de ona yardımdır. Hattâ meşhurdur, Peygamber Efendimiz bir hadis-i şerifinde nasıl buyurmuş:

“–Müslüman kardeşiniz zâlimde olsa ona yardım ediniz, mazlum da olsa yardım ediniz!”
Demişler ki:

“–Yâ Rasûlallah! Mazlum olunca yardımına koşalım, ezdirtmeyelim, zulümden kurtaralım, gadirden kurtaralım. Ama zalimken nasıl yardım edeceğiz? Gidip biz de mi dövülen insana bir yumruk patlatacağız, kafasına bir balyoz indireceğiz?..”

“–Hayır! Zâlimin, zulmünü engellemek ona yardımdır.” diyor Peygamber Efendimiz.

Bu çok önemli bir noktadır.

05. 09. 1997 – Newcastle / İNGİLTERE

Prof. Dr. Mahmud Es’ad Coşan Rh.A

About sufidergah

"Şüphesiz, Allah katında tek din, İslâm'dır."(Âl-i İmran Sûresi, 19)
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın